torjeolsen.com relansering: del 1

Da var jeg innom og kikket på min egen nettside så ser jeg at bortsett fra et par linjer i sommer er det over ett år siden jeg har oppdatert den. Ett år!

Dette har mange forklaringer. Den viktigste er nok at siden jeg bruker iWeb, som utelukkende er på Mac så må jeg være med macen min for å skrive noe. Det fungerte greit når jeg var student, og mac’en var min digitale følgesvenn hver gjennom tykt. Den var mitt vindu inn i blogosfæren som det kalles og alltid lett tilgjengelig.

Fast forward to (!) år og jeg er i fast jobb og reiser verden rundt. Da jobben blant annet går ut på å jobbe med Windows programmer har jeg alltid med meg jobbpcen min. En mørkegrå Dell uten sjel og uten sjarm. Den er et verktøy på linje med skrujernsettet jeg også har med meg. iLife er byttet ut med Workbench og iWeb er byttet ut med Excel.

Alt er allikevel ikke dystert og grått. Andre ting har skjedd i løpet av de siste to årene. Mine nye følgesvenner, om vi skal følge analogien fra tidligere i inlegget, er iPhonen min og nå dette året også iPaden. Selv om en ekstra laptop er for plasstakende og tungt å ta med seg på jobbreise er det ingen slike begrensninger med disse to. Frem til nå har de allikevel fungert mest som konsumeringsdingser. Et mobilt arsenal av musikk, video og spill for å holde meg underholdt i de mange timene med reising og venting.

Dette forandrer seg idag da jeg plutselig innså at det kunne være så mye mer. Kanskje jeg ble inspirert av iOS 4 til iPad som kom ut igår. Eller kanskje det var at jeg har vendt øyet tilbake mot iWeb med tanke på ønskeliste for jul. Uansett merker jeg ny gi mot å “revitalisere” bloggen min.

Derfor begynte jeg en dag på kontoret etter lunsj med å kikke etter alternativer for å kunne skrive en blogg “on the go” fra Apple enhetene mine som alltid er med meg.

To be continued…

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

