iOS ikon for Torjes Blogg!

Da har jeg fått på plass en ting som jeg har tenkt på en liten stund. Nemlig et skikkelig ikon for nettsiden min. Gå til torjeolsen.com med din iPhone/iPad og velg “legg til på Hjem-skjerm”. Hva får du se da? Jo mitt nye fancy ikon, thats what!

Hvis du bruker noen av Apple sine iOS produkter (iPhone/iPad/iPod Touch) så har du kanskje lagt til bokmerker fra nettleseren rett på hjemskjermen. For noen nettsider får man et fint ikon, logoen til VG Nett for eksempel. Mens med andre sider kommer bare et miniatyrbilde av det som er på siden opp. Sistnevnte er lang ifra elegant.

Slik ser det ut på iPaden min:

Hvordan gjorde jeg så dette?

Jeg brukte Pixelator, den fantastiske photoshop konkurrenten som er til salgs på Mac App Store (for 169,-) og lagde et .png bilde som var 120×120 pixler stort. Dette må du navngi som “apple-touch-icon”. Alt du skal trenge å gjøre da er å passe på at det ligger i samme mappe som index.html filen på nettstedet ditt. Safari skal kunne gjøre resten.

This entry was posted in Webutvikling and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

